Een lijst vol energie!

N.a.v. het ´The Rebel’s Manifesto´ ben ik eens gaan rondneuzen op de site van Keri Smith. Ik heb me verwonderd over de creativiteit die deze vrouw bezit, getuige ook de boeken die ze schreef!

Gegrepen werd ik door haar ideeën en ben direct aan de slag gegaan er een aantal uit te werken. Ik stuitte op “100 Ideas” en hoe makkelijk is het niet om dit toe te passen binnen je eigen klas? Kleine creatieve gedachten en opdrachten wanneer een leerlingen 'even vast zit' of 'ongeconcentreerd is'. Het boort een andere mindset aan en de creativiteit en energie die het op kan leveren kan weer ingezet worden binnen de 'taken'.

Maar ook het ontwikkelen van het welbevinden en zelfvertrouwen kan een bijkomend voordeel zijn! Ook dat levert energie op!


Een kleine oefening om te kijken waar bij jou energie naar uitgaat is om iedere dag een lijstje te maken met 10 dingen die je die dag zeker wil doen. Aan het einde van de dag check je of alles van het lijstje gedaan is. Zo niet, waar gaat je energie naar uit? En misschien kom je wel tot de conclusie dat er veel tijd gaat zitten in ‘nutteloze’ dingen. 


Steek je energie in dat wat werkt en ook energie oplevert! #notetoself :)

1 opmerking: