Dromen... 'A simple reminder to move on!'


Afgelopen weekend zag ik de speech van Nasrdin Dchar bij uitreiking van de Gouden Kalveren. Het raakte 
me! Hij sprak vanuit de grond van zijn hart en dat was mooi. Nog mooier was de boodschap, zijn eerste van drie: "dromen".

Nasrdin richtte zich vooral tot de jonge mensen - ja, zij zijn de toekomst, eens - maar naar mijn mening is deze boodschap voor iedereen! 

"..dat het belangrijk is om te dromen en dat als je straks tachtig bent en terug kijkt op je leven, dat je in ieder geval zeker weet dat je alles uit je leven gehaald hebt en geen spijt krijgt van de dingen die je niet gedaan hebt!"

Deze speech deed me doen terugdenken aan de tijd dat ik nog zeer actief muziek maakte, toen onze band Awaiting Seasons heette. Wij hadden ook een ideaal, een eenzelfde boodschap: don't await your season!



Het blijft bijzonder dat 'dromen' een boodschap dient te zijn... Is het niet dat jouw droom (of je hart volgen) juist energie geeft. Energie om dat te doen wat je leuk vindt? Om verder te kijken? Om niet vast te zitten in gedachten of angst? Is het de "angst", die Nasrdin benoemd? Geïnjecteerd worden met wat de omgeving van je verwacht? Met wat je meemaakt? Het moeilijk kunnen loslaten van dat wat zo vertrouwd lijkt?


Eén ding is zeker - en daarvoor een grote #like voor Nasrdin - zonder "liefde" & "passie" komt er niets van de grond. Het is de basis, de kern! Je onderbuikgevoel, het hart dat altijd klopt... Ik krijg wel eens de vraag waarom ik altijd 'zo snel wil gaan'!?

Nou, misschien omdat de wolken me meevoeren...

"Every night has dreamers and every day goes by, stars will rise and the sun will shine. Days turn into months, full moon decorates the sky. Seasons change and last year's fashion will fade away like the stars at dawn. All the memories we collected from the past, will we remember and rewind?

It's the past that brought us to where we are right now, and only time will tell the importance of this moment to our future. Sometimes things are feeling like forever but the age of time will tell us that nothing but the memories we keep in mind will stay till the end of days. Everything goes by... It's what makes us realize that life is precious and that we should live our life the way we want it to. Not waiting for seasons to go by, inspired by the past we should move on and face the choices we have to make. Every now and then we need a simple reminder to move on, not waiting for seasons to go by. Some things need no comment, in time we're all awaiting seasons, we're all awaiting change."

1 opmerking:

  1. Mooi, het ontroert me.
    Soms brengt iets, of iemand, ineens de kern. Vasthouden!
    Knuffel voor jou en je meisje.

    BeantwoordenVerwijderen